"EU iubesc Ţara Făgăraşului" - campanie de redescoperire, educare, responsabilizare, conştientizare, conservare, promovare şi preţuire în rândul copiilor a poveştilor vechi de familie, a gusturilor, locurilor, oamenilor şi aromelor de acasă. Proiectul, marca tarafagarasului.eu (instituţie virtuală cu aplicaţii reale) presupune evenimente, campanii, expo-show uri, acţiuni de tip voluntariat, ateliere de poveşti, proiecte, workshop uri handemade, itinerarii cultural-gastronomice, educaţie "day by day"! Parteneri: Muzeul de Pânze şi Poveşti, Mândra Chic, gourmeTraditional, Casa Terra.

miercuri, 25 mai 2011

povestea lui Alexandru Simon


“ Povestea mea incepe la sfarsitul  secolului  XIX  cu familia Conte de Velieau, familia din care provine tatal meu , Simon Alexandru. Aceasta familie traia in  Olanda si … poate din cauza luptei hughenotilor sau poate din cauza revolutionarilor francezi, familia s-a hotarat sa lase totul in urma, bunurile si renumele, incercand  sa-si salveze viata . Din vestul Europei au migrat pana in Transilvania, care apartinea imperiului Austro- Ungar si s-au stabilit intr-o zona, unde populatia majoritara era de origine germana ceea ce a dus la modificarea  numelui familiei. Noul nume, Kontesveller, este numele familiei din care provime bunicul meu, tatal meu si apoi eu .

Stra strabunicul meu s-a nascut la Sibiu in anul 1879, fiind al doilea copil al lui Kontesveller Jozsef si Papp Mesko Maria. A mai avut un frate si sapte surori. A urmat scoala primara la Fagaras , Colegiul Reformat din Cluj si in 1903 a absolvit Facultatea de Farmacie  din Cluj, devenind doctor in farmacie. Dupa indeplinirea stagiului militar , lucreaza in Brasov  pana in 1905, in farmacia lui Viktor Roth. La sfarsitul lui 1905 se muta la Fagaras unde lucreaza in farmacia lui Albert Pildner von Steinburg pana in 16 mai 1906 cand devine proprietarul propriei farmacii  “ HYGIEA”. Farmacia ramane in proprietatea familiei pana pe data de 2 aprilie 1949, cand are loc nationalizarea. S-a casatorit cu Gombos Maria in 1911 si au avut 5 copii, unul dintre ei fiind stabunica mea Kontesveller Ilona, nascuta in 1912.

Nationalizarea a fost evenimentul care a zguduit familia cel mai mult si a dus la imbolnavirea stra strabunicului meu si la decesul sau in 1955. Strabunica  a studiat contabilitatea la Sibiu si s-a casatorit cu strabunicul  Simon Gyula si au avut 5 copii, trei fete si doi baieti. Asa a aparut bunicul, Simon Gabor. Desi avea pregatire de contabil, strabunica mea  nu a fost angajata niciodata , ocupandu-se de gospodarie si de cei 5 copii. Strabunicul a fost ceasornicar, iar bunicul meu a mostenit aceasta pasiune din care a facut un adevarat  hobby. El a urmat scoala generala la Fagaras, liceul la Brasov si a absolvit Facultatea de electro- mecanica la Timisoara in 1966. Dupa facultate a lucrat pana la pensionare la Combinatul Chimic de la Fagaras.  In anul 1969 s-a casatorit cu bunica mea, Balcacean Eugenia  Doina care s-a nascut in 1943, a urmat scoala generala in Fagaras, liceul la Doamna Stanca in Fagaras si apoi scoala tehnica financiara de la Brasov. Dupa absolvire a lucrat pana la pensionare la UPRUC Fagaras in contabilitate.
Au avut doi copii Anca si Alexandru , tatal meu. Anca locuieste in Canada iar Alexandru s-a casatorit in 1995 cu Musat Claudia si asa am aparut eu, Alexandru- Vilzur in anul 2000, cel mai tanar membru al familii Simon.” 
...

Alexandru Simon - 2011
10 ani








update:

 intreaga poveste a neamului din care se trage Alexandru, se regaseste intr un album de familie, din care vom mai cita si noi, aici, diverse povestioare...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu