"EU iubesc Ţara Făgăraşului" - campanie de redescoperire, educare, responsabilizare, conştientizare, conservare, promovare şi preţuire în rândul copiilor a poveştilor vechi de familie, a gusturilor, locurilor, oamenilor şi aromelor de acasă. Proiectul, marca tarafagarasului.eu (instituţie virtuală cu aplicaţii reale) presupune evenimente, campanii, expo-show uri, acţiuni de tip voluntariat, ateliere de poveşti, proiecte, workshop uri handemade, itinerarii cultural-gastronomice, educaţie "day by day"! Parteneri: Muzeul de Pânze şi Poveşti, Mândra Chic, gourmeTraditional, Casa Terra.

luni, 30 mai 2011

povestea lui Bogdan Tamba

Ileana

Lascu Manciulea, cel mai indepartat stramos al nostru cunoscut, s-a nascut in anul 1820 si a murit in anul 1902. Era un om mic de statura, dar gros, bine legat, frumos la faptura. A fost foarte multi ani Jude, cum era pe vremea aceea (primar). Avea crasma si macelarie. Se spune ca intr-o zi era cu locuitorii satului, cu cu barbatii cu carutelesa repare drumul dinspre Venetia de jos. De odata s-a vazut ca vine o trasura trasa de 4 cai albi.Lascu Manciulea –Judele era in fruntea oamenilor care reparau drumul. In trasura era un Grof  de la Hoghiz si striga:
            -Fa, ma loc sa trec!
Dar primarul isi vedea de treaba cu oamenii.Atunci Groful a oprit trasura si s-a sculat in picioare si a zis:
            -Fa, ma loc sa trec!
            Atunci Lascu a zis :
            -Fa-ti drum daca iti trebuie. Ca eu, uite mi-am facut.
            -Asa vorbesti tu cu mine? Sti cine sunt eu? Eu sunt Grof Lozar.
            -Si eu sunt ,,Grof Manciulea”! a spus Judele. Si de atinci i-a ramas ca porecla.
            In timp cat a Lascu Manciulea primar s-a cartografiat si s-au facut schitele terenurilor. In loc de semnatura Lascu Manciulea era pus degetul mare. Pe curte cu Lascu Manciulea a ramas fiul acestuia caruia i se zicea Lascut. Sotia lui Lascu, Ileana, care era o femeie nemaipomenit de buna, cinstita si harnica. Primul lor nascut a fost a fost Irimie. Peste ei da napasta si le arde toata avutia si raman cu o mare datorie.
Astfel a trecut an cu an, despartiti unul de altul, cand au ajuns pe la 15 ani rand pe rand pe rand au trecut toti capiii ajungand astfel la Bucuresti. Irimie era angajat la un restaurant de fripturi si gratare. Dupa ocuparea Bucurestiului de catre Nemti comandamentelelor au inceput a face razii, prin oras si adunau barbate ramani si ii duceaula sapat transee. Irimie nu a fost trimis in razboi pentru ca era inapt pentru armata.  Din casatoria lui Irimie cu Areti s-a nascut un baiat pe nume Gheorghe nascut pe 8 mai 1919. Gheorge s-a casatorit cu Maria si au avut doua fete: Maria-bunica mea si Elena-matusa mamei mele.  Maria s-a casatorit cu Constantin Neagos cu care a avut o fata Simona-mama mea. Simona s-a casatorit cu Eugen Tamba si au doi capii:
Bogdan-eu si Adela Sora mea.

…Si povestea merge mai departe…!



Irimie Manciulea

Areti si Irimie Manciulea

Maria si Paraschiva, surorile lui Irimie

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu