"EU iubesc Ţara Făgăraşului" - campanie de redescoperire, educare, responsabilizare, conştientizare, conservare, promovare şi preţuire în rândul copiilor a poveştilor vechi de familie, a gusturilor, locurilor, oamenilor şi aromelor de acasă. Proiectul, marca tarafagarasului.eu (instituţie virtuală cu aplicaţii reale) presupune evenimente, campanii, expo-show uri, acţiuni de tip voluntariat, ateliere de poveşti, proiecte, workshop uri handemade, itinerarii cultural-gastronomice, educaţie "day by day"! Parteneri: Muzeul de Pânze şi Poveşti, Mândra Chic, gourmeTraditional, Casa Terra.

miercuri, 25 mai 2011

povestea Alexei Maria Dan




Totul  a inceput cand strabunicul meu, Zaharie, nascut in anul 1903, a intalnit-o pe strabunica mea Raveca, nascuta in anul 1913. Ei au decis sa se casatoreasca in anul 1927. Au avut doi copii pe Marina si Ioan, bunicul meu Tata Nelu cum ii spunem noi. Aproximativ in anul 1946 bunicul si strabunicul au plecat la plug cu vacile, iar strabunica si Marina, sora bunicului, s-au dus la sapa de ridichi. In acest timp rusii au intrat in casa au mancat miezul painii si cateva borcane mari cu gem. In anul 1951, cand Tata Nelu avea 14 ani, s-a intamplat un lucru foarte nefericit: i-au murit ambi parinti. Marina a trebuit sa aiba grija de bunicul mea si de casa. In anul 1967 Tata Nelu a intalnit-o pe bunica mea Elena si tot in acelasi an s-au casatorit. Ei au avut trei copii: pe Simona, pe Carmen si pe Daniel, tatal meu. Nici povestea bunici mele nu a fost una usoara. Cand era pe clasa a patra a cazut pe sinele de la tren si si-a spart capul . Norocul a fost ca strabunica mea, mama ei, a vazut-o inainte sa apara trenul. In anul 1971 tatal meu a fost la mare cu strabunicul, care din cauza faptului ca a stat prea mult la soare a paralizat. Dupa 13 ani a cazut si si-a rupt piciorul paralizat a facut cangrena si a murit. Strabunica a ramas vaduva iar bunica fara tata. In anul 1975 cand  tatal  meu avea sapte ani, iar matusa mea Carmen sase ani, Tata Nelu cu cativa prieteni au plecat la cules de fragute. In timp ce mergeau prin padure i-a prins o ploaie foarte mare. S-au adapostit sub un brad si au aprins un foc. Atunci un fulger puternic a lovit in vatra si toti au cazut la pamant. Din fericire au scapat cu viata. Povestea mamai mele a fost grea dar nu a fost nefericita. Mama s-a nascut la tara intr-o familie de oameni simpli, credinciosi si muncitori. Mama a avut o viata grea deoarece cand a fost mica in loc sa invete ca toti ceilalti copii din orase ea trebuia sa munceasca. Bunicul meu, tatal ei, era foarte sever pentru ca avea sapte copii de crescut. In anul 1993 s-au cunoscut parinti mei iar pe data de 17 mai 1997 s-au casatorit. Pe data de 2 iulie 2000 au avut un copil: pe mine Dan Alexa Maria.Cu toate ca istoria nu a fost una prea usoara, am trecut cu bine peste asta si imi doresc in continuare ca FAMILIA noastra sa fie modesta, muncitoare, cu bun simt  si cel mai important lucru: credincioasa.

Eu si familia mea
Alexa Maria Dan

nunta bunicilor mei...

tatal meu cu parintii si surorile sale...


strabunici, bunici, parinti...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu